Wizerunek marki w Internecie Czyli parę słów o relacjach firm z klientami w internetowej przestrzeni, oraz monitorowaniu i kształtowaniu internetowego wizerunku marki.
10 lat temu klient kupując np. aparat fotograficzny wybierał markę i model kierując się opiniami znajomych bądź też opinią sprzedawcy w sklepie. Gdy teraz planuje zakup aparatu pierwszym krokiem (dla znaczącej grupy konsumentów) jest włączenie laptop and open a browser. Further steps may be different but they share one thing - gather enough information and opinions of Internet users about your company, product or service.
information on various products or services are not only deliberately searching for them or asking for advice on a specialist forum, but also more chance - looking at a group on social networking sites, reading blogs and participating in interesting discussions.
companies seem to But to ignore the power of online word of mouth marketing. If, however, perceive a number of reasons did not take any actions aimed at monitoring emerging entries and thus to use them to build or improve relationships with customers, and the formation of the desired brand image. Later in the present method, which can be used to shape the brand image based on the true recommendations of Internet users. Previously, however, try to analyze the reasons for inaction companies in this field.
most frequently cited przyczyny braku jakichkolwiek działań to:
1. Brak możliwości monitorowania wszystkich stron internetowych i wpisów dotyczących firmy, marki czy konkretnych produktów lub usług,
2. Niewielki zasięg Internetu, a tym samym niewielki wpływ wypowiedzi Internautów i tworzonego przez nich wizerunku w Internecie na faktyczną sprzedaż,
3. Brak możliwości wpływania na to co się appears on the Internet (also called. false recommendations.)
lack of tools for monitoring
The first point that is self monitoring of expression is very possible. There are special, more or less powerful tools for this purpose, one of them is offered by IWM Syntetos. Of course you can collect such data, also alone, but it is quite time-consuming job, especially in the case of alerts, which are not indexed by search engines (eg, in closed groups on social networking sites.)
limited range of Internet
second and third point is worth wider discussion. The Internet is used almost every second Pole at age 15 and older (about 48%). So half of Poles are passive Internet users (only searches for the information posted there, reading the contents) or factors (those who also participate in content creation, including in the utterance of opinions on various products or services). In almost every case the most important factor taken into consideration when making decyzji o zakupie produktów lub usług jest polecenie ich przez inną osobę, która dany produkt bądź usługę przetestowała. Jest to najskuteczniejsza forma reklamy produktu (tzw. marketing szeptany), przy czym do tej pory miała ona ograniczony zasięg. Jedna osoba zadowolona bądź niezadowolona z danego produktu mogła podzielić się tą opinią wśród znajomych – odbiorcami szeptanej reklamy mogli więc być współpracownicy, rodzina, przyjaciele. Najczęściej opinie takie były też wypowiadane „na gorąco”, po świeżym zakupie. Teraz każdy może się podzielić swoją opinią publikując it on the Internet, which provides a different dimension in space and time. See it maybe half the Poles and the opinion is available in a much longer time - until the owner of the site (eg the forums) it will not end. We must also take into account that people use the Internet not only to live in his world, but have contact with people who do not benefit from the Internet. Daughter of Internet user to recommend your mother is not the Internet that uses the products in good feedback read on the Internet. So practically, the range is not limited to half of society, ale do znacznie większej liczby osób.
Brak możliwości wpływania na pojawiające się opinie
Punkt trzeci – brak możliwości wpływania na to co się pojawia w Internecie jest tylko częściowo prawdziwy. Rzeczywiście firma nie jest w stanie zabronić Internautom wypowiadać się negatywnie, a właścicielom stron nie może nakazać wykasowania takich wypowiedzi.
Jakie zatem działania można podjąć?
In justified cases, you can ask the site administrator to remove the entry of the argument respectively. Where the entry clearly indicates that it is called. false recommendation or an act of unfair competition - most will be deleted by the administrator.
is also another method, requiring more effort, but that brings more benefits or through initiating appropriate relationships with clients. This is done by turning the negative feedback to positive, through appropriate communication with the user. If there is such a person entry niezadowolonej z obsługi czy serwisu można:
· W przypadku gdy opinia Internauty jest zasadna – przeprosić klienta na forum oraz zapewnić, że jego sprawa zostanie załatwiona natychmiast (o ile poda swoje dane np. telefon lub skontaktuje się z osobą XX (i tu kontakt do osoby odpowiedzialnej za załatwienie sprawy). Publiczna odpowiedź niezadowolonemu klientowi jest również okazją do zapewnienia, że tego typu sytuacje nie są w firmie tolerowane, pracownicy, którzy zawinili zostaną odpowiednio pouczeni a pokrzywdzony klient w ramach rekompensaty otrzyma (np. rabat, gift, etc.). The company can thus show that it cares about customers and respond to any complaints. A prerequisite is of course a positive settlement of the case the client (otherwise there will be a further negative entries). In this way the company builds the image of a reliable partner, cares about customers and agile in the event of a complaint, a client whose case has been resolved in this way can become an ardent supporter of.
· Where an opinion is unfounded HT Player - the most reasonable for be kind and calm explanation of why that opinion is unjust for the company, as well as in the above provision of ... [according to his needs and fantasy writer].
Internet is a relatively new medium and are significantly different from traditional media (especially interactive, diversity of transfers). Companies often afraid to interact with the Internet, because you clearly point out errors, expose fraud or understatement. However, if a company uses a clear and fair rules for the modern media can become ally and the most effective marketing tool.
The full text can be read here
0 comments:
Post a Comment