In the evenings, there picked up the phone and asked for a proposal. The conversation was short, and the caller will surely be young - I suspect that a student, but I sure have not.
, however, is not significant, but the conversation, and specifically the terminology used by the caller.
come into play two concepts: an attempt and return the questionnaires. My interlocutor sample identified with the study population, and the return from the questionnaires with the test.
not demand from my customers will never know the terminology - customers need not know anything about the tests, but I am to be with them in some way to communicate I have to clarify some terms. Anyway it was also in this case.
potential customer wanted to implement a survey using the web form on a sample of 80 companies, while in the sample would have to find all types of business - micro, small, medium and large enterprises. An attempt would be also represent all industries, and respondents were to be decision-makers such as managers, executives or business owners.
would-be customer mentioned the 80 completed questionnaires, so the conversation I used the wording "sample 80 firms," \u200b\u200bto which the customer replied that he did not - an attempt to all companies operating on Polish territory, and return questionnaires to be 80th
I could not resist, and I explained that all companies in this case the sample population, and 80 companies to fill ankietę to próba. Zwrot z ankiet to natomiast procent wypełnionych ankiet. Jeśli wysyłam zaproszenie do badania do 1000 firm, a ankietę wypełni tylko 100, to zwrot z ankiet wyniesie 10%.
Wytłumaczenie terminologii chyba nie wpłynęło najlepiej na pogodę ducha rozmówcy, natomiast wytłumaczenie, że realizacja badania internetowego wśród firm – a przynajmniej bardzo dużych firm (bo i takie miały się znaleźć w próbie) jest właściwie niemożliwa całkowicie zniechęciło rozmówcę. Szybko podziękował i się rozłączył. Nie zdążyłam So explain that:
- sample is so small that the results of this study can be considered as predictions of fairies,
- in such a small sample can not be fit across all Polish companies (due to their size and industry)
- Internet survey for the population we studied all types of businesses is a useless tool - return of the questionnaires is marginal and no representation.
For the record, once again explain the disputed terms:
population test - probably sometimes confused with a population considered the country or the world. The population is nothing more than a group of persons or companies with whom we want to know something. Population may be all men, but can also be eg only those with cats - if we want to examine wizerunek karmy dla kotów. Przepytanie całej populacji jest zazwyczaj niemożliwe, ale również niepotrzebne. Wystarczy pewna reprezentacja tej populacji (próba), a wyniki otrzymane po przepytaniu tej reprezentacji można uogólnić na całą populację badaną.
Próba – to część populacji – ta, którą akurat przepytujemy. Oczywiście próba powinna reprezentować populację. Czyli jeśli chcemy przeanalizować coś co dotyczy wszystkich przedsiębiorstw (wszystkie przedsiębiorstwa to our population), is an attempt consisting only of small firms, or only with companies that use the Internet in their business will not be good. It will not represent the population.
term "return to the polls " appears most often in the postal surveys (which have become extinct as the dinosaurs - and well, that went extinct ;-)) and in online research. It is a concept related to the fact that we send a number of questionnaires to homes or mailboxes, and the percentage received ankiet to właśnie ten „zwrot”. Pojęcie to jest też czasem używane w innych badaniach np. telefonicznych i osobistych – wtedy oznacza procent przeprowadzonych wywiadów w stosunku do wszystkich prób przeprowadzenia tych wywiadów. Np. jeśli ankieter zapukał do 100 drzwi, a tylko jedna osoba wpuściła go do mieszkania i odpowiedziała na wszystkie pytania w ankiecie, to zwrot z ankiet będzie w tym przypadku 1%. Może to również oznaczać procent przeprowadzonych wywiadów wśród osób spełniających warunki badania. Jeśli populacją badaną są osoby posiadające koty, a ankieter przeszedł 100 domów, a tylko w 50 mieszkali cat caregivers, and only one of these houses could be interviewed, the survey will return in the case of 2%. Sam, however, I use that term only in the case of internet research.
0 comments:
Post a Comment